Referenser

Höft- och ryggbesvär

Äntligen har jag hittat en träning som fungerar! Postural träning involverar hela kroppen och jag kände med en gång att den gjorde nytta.

Efter några månaders träning är mina problem i rygg och höfter (som jag haft länge) så mycket bättre!

Margareta Lindström

Ryggsmärtor

Jag kom hit för ett tag sedan med ryggsmärtor som hade besvärat mig sedan jag var 13 år. Trodde jag skulle få leva med dessa hela mitt liv och att jag inte skulle kunna göra vad jag vill på grund av smärtorna.

Jag ville bara tacka för den hjälp ni gav mig. Smärtorna är helt borta och jag har aldrig mått så bra fysiskt och psykiskt. Sprang till och med Göteborgsvarvet (på 1h och 56min ska tilläggas) som jag aldrig hade klarat om det inte vore för er. Tack för den hjälp ni gav mig och jag hoppas denna metod blir vanligare. Det är många som går omkring med smärtor utan att veta att er metod kan hjälpa dem.

Tack igen för er hjälp! Skulle aldrig mått så här bra om det inte vore för er!

Alexander Prissberg

Höft och baksida lår

"Jag rekommenderar Postural Träning för att få ordning på kroppen och inte bara lindra symptomen - bra och enkla övningar för en smärtfri och stark kropp!"

Jag fick problem med min höft och baksida lår för några år sedan och fick sluta med min löpträning. Jag har även haft problem med ländryggen, stel mellan skulderbladen, fått ont i ryggen till och från. Jag har gått på behandling hos en osteopat och fått all möjlig massage, men det har inte blivit bättre.

Osteopaten konstaterade till slut att mitt ena ben var längre, att det endast kunde justeras med inlägg och att jag inte skulle springa mer om inte baksida lår blev bättre.

Fick genom min yogainstruktör höra talas om OptimumMetoden, jag blev nyfiken och gick på en mycket intressant föreläsning med Markus Greus för att få veta mer.

Jag har sedan februari fått hjälp med olika träningsövningar och behandling av Helena - som verkligen kan sin sak - för att rätta till obalanser i min kropp och inte behöva ha inlägg som justerar längden på mina ben.

Jag lägger mycket tid på dessa övningar och det blir bara bättre och bättre! Inläggen i skorna har jag tagit bort och jag har börjat springa igen.

Jag har inte längre ont i min höft, baksida lår börjar bli bättre och hela ryggen känns stark och jättebra!

Lisa Perkola Olofsson